Les “Converse”

Les odiava. No les podia veure. Em semblaven horroroses. Almenys això pensava fa uns mesos, no massa. Des de fa menys de quinze dies que no me les trec dels peus (ni per dormir, me les treuria!). Em deu haver passat una cosa semblant al que a alguns els passa amb la cervesa. A la majoria de la gent (almenys dels que conec, si no em falla la memòria, i pel que tinc entès) no els agrada la cervesa el primer cop que la beuen. Després ja s’hi acostumen (i això vol dir que, en el fons, hi havia la intenció que els acabés agradant…) i els acaba agradant. A la feina hi ha una persona que les porta de fa temps. I al final tant m’hi he acostumat que fins i tot m’han acabat agradant i tot!

Dissabte passat no, l’altre (novament, si no em falla la memòria), vaig comprar el model pla, i el dimarts vinent el model bóta. Comodíssimes. Un autèntic descobriment (òbviament, Miguel, ja sabia que existien… :P). Són comodíssimes, les dues. Primer vaig comprar el model pla perquè tenia certes reserves al model bóta, no m’acabava de convèncer… però al cap d’uns dies de dur-les em vaig decidir, i n’estic enormement satisfet. El model bóta s’agafa al peu d’una manera al·lucinant. Posar-se-les (i treure-se-les) em costa, però em provoca cert plaer — sobretot posar-me-les. Primer de tot afluixo els cordills (de fet ja estan afluixats, altrament és impossible treure-se-les). L’obro bé, hi poso el peu fins al fons, m’ajudo amb els dits perquè la roba quedi ben posada i llavors arriba el moment de tensar els cordills. A mesura que els vas tensant, vas notant com el calçat s’ajusta al peu, com s’hi apropa, com s’hi arrapa, com s’hi adhereix. A vegades, els primers dies, fins i tot em feia una mica de mal, perquè acostumava a tensar-me’ls molt. Arriba el moment de fer el nus. Me’n faig un de sol, de manera que els cordills cauen pel costat, però sense arribar a tocar a terra.

Només em queden dos interrogants: com respondran davant del fred, i davant de la pluja. Pel que fa al primer punt, no crec que tardi massa a descobrir-ho. Pel que fa al segon, doncs ja ho veurem.



Nota: la primera imatge és de la Wikipedia. La resta són de la pàgina web de Converse.

Deixa un comentari

