S’acaba una etapa

Segurament es va acabar a principis de juliol, o fins i tot un mes abans, però demà quedarà certificat de forma oficial. S’acaba l’etapa d’estudiar, en el sentit de cursar una titulació universitària. Defenso el que se’n diu Treball Final de Màster, últim requisit per a obtenir el títol. De moment, i almenys a curt termini, no em plantejo seguir estudiant. Entre d’altres coses perquè estic treballant, i la feina a penes em deixa temps lliure per a les meves aficions. I perquè penso que ja és hora d’entrar en una altra etapa, d’un caire més aviat productiu.

Això no vol dir, ni molt menys, que s’hagi acabat aprendre. D’aprendre se n’aprèn sempre, i qui de debò no aprengui res, és que és burro de collons. És que ni tan sols cal esforçar-s’hi, només cal ser una mica observador, estar una mica atent. Però no parlo d’aquest aprenentatge automàtic, implícit; em refereixo a una actitud vital, que no s’ha d’acabar fins una hora després de mort. Ja he escrit en altres ocasions que a la feina aprenc molt, moltíssim. Hi aprenc coses relacionades amb el meu àmbit professional, però no només això. El que sí que s’acaba demà és l’etapa d’estar matriculat a un lloc, amb una formació planificada, reglada. A partir d’ara seré molt més amo i senyor del meu aprenentatge. Hi haurà coses que hauré d’aprendre tan si m’agraden com si no, d’altres que les aprendré sense voler, però la gran majoria les aprendré perquè hauré volgut aprendre-les. Si fins ara un aprenia el que li deien d’aprendre, ara un haurà d’aprendre allò que vulgui aprendre.

I a sobre, hauré de triar els meus mestres. Això sí que és difícil. Difícil de collons.

One thought on “S’acaba una etapa

  1. ja estic al dia. Em quedo amb l’actualització de “parlem”. I t’animo a escriure més sovint. Espero que segueixis disfrutant a la feina, i que les coses estiguin anant bé. Per cert, el fet de saber que has presentat el projecte com a TFM en comptes de PFC em deixa més tranquil, pq jo al final em vaig matricular de TFM també. Una abraçada Jordi!

Deixa un comentari

