Empresa i recerca

A finals de maig vaig publicar un post titulat Empresa o recerca, en què plantejava un dilema entre l’empresa i la recerca. Llavors encara no havia començat a treballar, de fet la feina que tinc ara era tan sols una hipòtesi. Tal hipòtesi s’ha fet realitat, i ara estic en condicions d’escriure una continuació d’aquell primer post.

Era del tot normal que en aquell moment em plantegés el dilema de l’empresa o la recerca. Fer feines de recerca en una empresa no és precisament habitual. Però una de les coses que aquesta feina m’ha ensenyat és que, a vegades, no se sap veure la recerca allà on ja hi és. A la meva feina fem un producte. Una cosa que el client podrà tocar. Tindrà botons. Etc. I per més estrany que sembli, a l’empresa fem recerca. És un producte de recerca. Fem servir metdologia bastant pròpia de la recerca. I em sento quasi com si fes un doctorat, però amb uns deadlines molt més estrictes.

En l’època en què em plantejava el dilema de què parlava, ens deien que hi ha empreses a qui fa recança contractar doctors. Pensen les empreses que els doctors voldran cobrar més, i tenen por que, pel fet d’haver estat uns anys immersos en la recerca, estiguin desconnectats del món real. La realitat és molt més complexa. Penso que un doctor té molt a oferir a una empresa, a gairebé qualsevol empresa: la seva capacitat de fer-se preguntes, d’analitzar, de buscar respostes, etc. Totes les habilitats que ha après fent el doctorat són molt valuoses en molts projectes i tasques que es desenvolupen a l’empresa.

Tant de bo hagués fet un doctorat abans d’entrar a treballar on treballo. Estic completament convençut que m’estaria ajudant molt. I total, el que fem és un producte que es podrà tocar, que tindrà botons, un parell de plaques… no sembla pas que sigui recerca, però ho és.

Empreses: no menysvaloreu mai un doctor. Mai.

2 thoughts on “Empresa i recerca

Deixa un comentari

