Empresa o recerca

Un dels primers dilemes que em van sorgir a l’hora de fer recerca va ser si ja en podria tirar un bon tros a l’olla, de la recerca. Dit en paraules més planeres: en podré viure? Recordava aquest dilema quan, fa no massa dies, em van parlar d’una oferta de feina que tenia molt bona pinta: programador en C per a Linux. Avui he fet una excursió a la competència per a conèixer més detalls del tema. I la cosa pinta bé, realment bé. No parlo tant del feeling sobre si m’agafaran o no, sinó sobre la línia de negoci, la feina a fer i les condicions laborals del tema.

La feina és a full time, i suposa començar ben aviat. La qual cosa m’allunya, sens dubte, d’un doctorat, almenys a curt termini. Després de fer un canvi radical en la meva vida, fa ara uns dos anys, he perdut bastant la persectiva de futur. Vull dir que em costa moltíssim respondre a la típica i tòpica pregunta de com et veus d’aquí a 5 o 10 anys?. Tinc clar quines feines no m’agradaria fer. Però a partir d’aquí, veig el meu futur molt, molt obert.

Penso que l’experiència laboral sempre enriqueix un currículum. Fins i tot en el cas d’algú que es vol dedicar a la recerca. L’oportunitat clara que tinc ara mateix és d’empresa. I pinta bé. Penso que val la pena que l’aprofiti.

3 thoughts on “Empresa o recerca

  1. A mi a casa sempre m’han dit el mateix a l’hora de mirar el meu futur. Basicament són aquests 3 punts:

    – Que t’agradi.
    – Que hi tinguis capacitats.
    – Que t’hi puguis guanyar la vida.

    T’ho poso en l’ordre de prioritats meu. ^^

    En quan a recerca o a empresa, això és una decisió que depèn de tu, i una cosa no es incompatible amb l’altra però el que és ben cert, és que per a valorar hauras de provar les dues coses.

  2. En aquest cas, m’agradaria fer dos comentaris:

    \begin{enumerate}
    \item Tranquil petit, que no estàs sol, ja que, almenys, jo estic igual. Tant si em diuen com em veig d’aquí 5 anys, com si em diuen com em veig d’aquí 5 mesos. No sé respondre.
    \item Recerca o empresa? Ningú pot decidir per tu. Com decidir? Jo faria allò que més m’agradaria. Sempre hi ha una opció més atractiva. Quina és?
    \end{enumerate}

    Per altra banda, ara que he fet una petita incursió en el món de l’empresa, et puc dir que ho has de provar, ja que, encara que són moltes hores i més càrrega, aprens un munt. I penso que no pots llençar-te a la recerca, si abans no has tastat una mica el plat de l’altre.

    Això sí, ni se’t passi pel cap no presentar-te a Arquitectures Avançades o te’ls tallaré personalment i els penjaré del \emph{Wall of Shame}!

    PD: Perquè després digueu que no sé fer anar el LaTeX!😄

    • Tinc intenció de presentar-me a l’examen, i penso estudiar l’ASSignatura amb certa seriositat. Esperem que en PADDman es porti bé al posar l’examen i sobretot al corregir-lo😀

      Pel que fa la substància del comentari, penso que tens tota la raó quan dius que abans de fer recerca estaria bé tastar una mica l’empresa. Jo ara mateix no tinc clar quin dels dos mons m’atrau més, tot i que sí tinc clar quines coses de l’empresa i de la feina “d’informàtic” (com odio aquesta paraula) no suporto.

Deixa un comentari

