L’indesitjable

Hi va haver un dia, crec que el 29 de gener, que me’l vaig passar sense dormir (la nit anterior) intentant solucionar un problema amb la meva implementació de l’XCS (eXtended Classifier System). No és rellevant ara saber què és l’XCS, el que sí és rellevant és la quantitat de maldecaps que m’ha portat la seva implementació. Representa que hi ha un paper escrit per un indesitjable (el nom del qual no diré per no ofendre els meus lectors) en què s’explica, a nivell de pseudo-codi, com s’ha d’implementar el tal XCS.

Resulta que el paper aquest està plagat d’errors. Fins llavors els errors que havia trobat eren detalls, alguns importants i d’altres no tant, i que el meu ponent del TFM (el treball final de màster, vaja, dins del qual implemento l’XCS) m’havia anat advertint i solucionant. El més gros és que del paper hi ha unes quantes versions, que es contradiuen entre elles i no n’hi ha cap de completament correcta. Per si això no fos poc, l’indesitjable autor del paper té una implementació de l’XCS (de fet dues: una en C i l’altra en un “llenguatge” el nom del qual tampoc diré per no ser mal educat). Sí, ho heu endevinat: la implementació no coincideix amb cap dels papers, i a més a més té un error i fa trampes.

Tot això ve a tomb perquè la meva implementació sí és correcta (la que teòricament fallava), almenys és molt més correcta que tots els papers junts. Però, i aquí ve la clau de la qüestió, no feia la subsumpció dels fills amb la resta de la població quan els pares no són prou generals. I per què no ho feia? Voilà: perquè no hi ha cap paper on s’indiqui que això s’ha de fer.

El senyor M.B., autor del paper (també el firma S.W., però aquest deu firmar només per qüestió de rang i pel fet de ser l’inventor de l’XCS), és un indesitjable. Perquè tots els que no es preocupen per la qualitat són una colla d’indesitjables.

Deixa un comentari

