Escrivint, escrivint

Al final potser sí que hauré de pensar seriosament en dedicar-m’hi professionalment. Acabo de dir una tonteria: tal com estan les coses, millor que m’ho tregui del cap. En tot cas, com un hobby. Cada cop que rellegeixo l’article que m’han publicat a Rostrum, em faig creus de com he pogut escriure un text tan llarg. Clar que una cosa és que sigui llarg, i l’altra és que se’t faci llarg al llegir-lo. Jo crec que no es fa llarg. Però clar, què ha de dir el propi autor?

A un dels companys de pis li preguntava si a la seva universitat els feien llegir. Em va dir que sí, que intentaven fer-los llegir, però ells (els alumnes, s’entén) miraven d’escapolir-se’n tant com podien. Ja no vaig gosar fer la següent pregunta: si intentaven que escrivissin. Sí, de tant en tant els fan escriure, com aquell treball que van haver d’entregar l’altre dia.

A veure, cadascú té les seves aficions, totes elles legítimes (sempre que siguin moralment acceptables, clar, aviam si ara algú s’aficionarà a les lluites de gladiadors). Els esports, per exemple, estan molt de moda. A mi no m’han agradat mai: quan anava a l’escola l’assignatura que més odiava era gimnàstica, i quan a segon de batxillerat vaig poder deixar de fer-la, la meva vida va esdevenir força més feliç. (Només de pensar en la natació em vénen esgarrifances…) Penso, però, que convindria cultivar aficions que comportin l’exercici de les facultats intel·lectuals, per dir-ho de manera pomposa: de fer anar el cos els animals també en saben. No sé si m’explico. Ep, que no em sembla pas malament fer esport! Fins a cert punt, fins i tot és saludable. Però convindria anar una mica més enllà.

A les escoles, en lloc de fer algunes de les xorrades que s’hi fan, potser més valdria la pena que fessin llegir als nens, i fer-los fer redaccions, i resums. I subratllar els llibres, per aprendre a discernir el que és important d’un text i el que no ho és. I que aprenguin ortografia i sintaxi. Penseu-ho, si voleu, d’aquesta manera: si no hi ha gent que faci servir el cap, qui farà les consoles i els jocs?

Deixa un comentari

